Macbooklarda SSD Yükseltmesi Nasıl Yapılır?


Macbooklarda SSD Yükseltmesi Nasıl Yapılır?

  Kendi bilgisayarımda atto disk benchmark adlı programı kullanarak elde ettiğim ardışık okuma hızı 628mb/s, ardışık yazma hızı ise biraz daha düşük olmakla birlikte 498mb/s. Tabi bu hızların her macbook air'de aynı olmayacağını söyleyeyim. Ancak SSD'miz ortalama olarak bu düzeyde bir hıza sahip.

  Ilk birkaç sene 128gb alan bana oldukça yetti, ancak sonrasında neredeyse doldu ve yaklaşık 1 sene 120gb alan kullanarak devam ettim. Geçen ay bilgisayarın bir ssd güncellemesine ihtiyacı olduğunu düşünüp hızına ve kapasitesine dikkat ederek aşağıdaki SSD'yi satın aldım.

Samsung 970 evo plus 500gb

  Ürünü hepsiburada'dan 909TL'ye aldım. Şimdi gelelim SSD değişimi için almamız gereken ikinci ürüne: Adaptör

  Ne yazık ki macbooklar standart NVME portunu desteklemiyor ve ayrıca bir adaptör almanız gerekiyor. Iki çeşit adaptör var. SSD üzerine monte edilen ve SSD'nin girişine monte edilen. Ilkinde vida ile monte ettiğimizden daha az uğraşmak adına ikinci türe uyan şu ürünü 100TL'ye aldım: SSD Adaptörü

  Bu da gayet hızlı bir biçimde, 24 saat geçmeden geldi.

  Son olarak ihtiyacımız olan ürün macbook kasa ve SSD vidalarına uygun tornavida. Burada iki adet tornavidaya ihtiyacımız var. Macbook'un arka kapağındaki vidalar için 1.2mm p5, cihazın içinde SSD'yi sabitlemek için kullanılan vida için t5. Bu iki tornavidayı da internetten tek tek veya set halinde almak mümkün.

Yorum Gönder

0 Yorumlar